Telif, hırsızlık?


    Yıllar öncesinde blogumda paylaştığım ve bana ait olan şu şiire Yasmeen Amina Olya - O Habibi'nin parçasını eklemiştim. Takip edenler az çok bilir; "Bir şarkı bir şiir" başlığı altında yayımladığım şeylerde önce şarkıyı ekliyorum ve bana o şarkının hissettirdiklerini kaleme alıyorum. Bir kaç gün öncesinde, söz konusu parçayı yeniden dinlemek için, Youtube'u açtığımda, parçanın altındaki yorumlarda garip bir şeyle karşılaştım: 


   Sena Aktürk isimli birisi benim şiirimi kendi şiiriymiş gibi kopyalayıp olduğu gibi, kaynak bile göstermeksizin vidyonun altına yorum olarak yazmış. Kim olduğunu bilmiyorum, tanımıyorum şahsı. 

   Şaşırmakla birlikte garip bir kıvanç duymadım desem yalan olur. :) Daha önce de başka şiirlerimin veya yazılarımın alındığını bir arkadaşım söylemişti. Hatta sonradan yaptığım araştırmada bir yazımın epey popüler olduğunu görmüştüm. 

   Türkiye gibi ülkelerde telif haklarıyla ilgili ciddi problemler var, hepimiz biliyoruz bunu. Öyle telif haklarına inanılmaz kafayı takmış bir insan da değilim. Güzellik paylaşıldıkça çoğalır, daha da güzelleşir kafasında biriyim. Ama yine de yazarının, bestecisinin, kısacası onu meydana getiren ve bir nevi içsel dünyasından türlü sancılarla doğuran kişinin adını bir kenarda zikretmek o kişiyi olumlu şekilde teşvik etmez mi? Yanlış anlaşılmasın mevzu para değil. Maddi çıkar peşinde zaten değilim. Tek derdim sahibinin hatrını saymak. Link verip "şuradan alıntıdır." demek zor olmasa gerek.   

Telif, hırsızlık? Telif, hırsızlık? Reviewed by Bu saatte nerden geldiyse on Cuma, Mayıs 01, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.