Just Married


   Geçen gün iş arkadaşlarımdan birisi bir olay anlattı; Öğretmenlik yapan yakın bir arkadaşı, eski öğrencilerinden birisinin facebookta bir fotoğrafını görmüş. İki erkek ve altında "Just Married"(Biz de evlendik diye çevireceğim bunu) yazılı bir resimmiş bu. 

   Çocuk tahmin edebileceğiniz üzere yurt dışında yaşıyormuş. Arkadaşı çok şaşırmış. Zira; bu çocuk kendi halinde, efendi, çalışkan, saygılı, sarı saçlı, mavi gözlü, velhasılı çok sevimli bir çocukmuş. Bu nasıl olabiliyormuş. İşin daha ilginç kısmı ise annesi altına yazdığı yorumda oğluna mutluluklar dilemiş. Komşusu, bir annenin bunu nasıl içselleştirebildiğini ve bu şekilde yorum yazabildiğini anlayamıyormuş. 

   İş arkadaşlarımı severim, hepsi çok saygılı, okumuş, kültürlü, yol yordam bilen, zeki insanlar; hukukçu olmaları sebebiyle de toplumun bir çok kesimine nazaran bireysel özgürlüğü savunan kimseler.  

    Bir tanesi, her ne kadar bu tür kişiler var iseler de, kendi hallerinde var olmaları gerektiğini, kendisi ile iletişim kurmak isterlerse arkadaşlık dahi yapmak istemeyeceğini ve uzak duracağını, Allahın insanları bir dişi ve erkek olarak yarattığını (ki Müslüman olmasına rağmen öyle çok dindar bir insan sayılmaz.) doğanın kuralının bu şekilde işlediğini, kızının kendisine lezbiyen olan LP isimli şarkıcının klibini izlettiğini, şarkıyı sevdiği halde kendisine izletmemiş olmasını tercih edeceğini söylediğini, kızının bunun üzerine kendisinin ne kadar dar kafalı olduğunu beyan etmesine tepki gösterdiğini, onlarla arkadaşlık kurmasını istemediğini söyledi. Öyle bir çocuğu olmasını istemediğini belirtip "evlerden ırak, kimselere vermesin!" diyerek devam etti bu söylemine. 

    Bu son cümlede hepsi hemfikirdi. Hiç kimselere verilmeyecek, hiç bir evlada, anne-babaya reva görülmeyecek bir sorundu bu. Annenin mutluluklar dilemesine bakış açısı ise, el-aleme karşı çocuğuna destek olmaya çalışan, haline üzünülen, acınası bir kimse olması idi.

   Kimin kimle birlikte olduğuna, kimin kimi sevdiğine karışmamayı anlamak nasıl bu kadar zor olabilirdi? Bunun doğal bir yönelim olduğunu, zorlamayla olamayacağını, birini severken kendiliğinden gelişen bu durumun tersinin mümkün olmadığını anlamanın neresi zordu? Neden bu kadar onları ilgilendiriyordu bu konu? 

   Kafamda deli sorular...Kendi aralarında bunu tercih eden birileri olduğunu bilseler ne tepki verirlerdi acaba?Ben sessiz kalmayı tercih ettim ama sevdiğim ve aydın kafalı, okumuş bildiğim insanların bile eşcinsellikle ilgili konularda ne kadar sert ve kırılmaz olduklarını gördüm, buna üzüldüm. Kendime; bu şekilde yaratılmama üzüldüm; bundan daha içre bu ülkede dünyaya geldiğime bir kez daha üzüldüm. Gerçek yüzümü bilseler, kaç arkadaşımın, onlara hiç bir zararım ve kötülüğüm olmamasına rağmen, beni terk edeceğine, meselenin duyulması halinde belki de işimi bile kaybedebileceğime üzüldüm. Hiç bir hayat hakkımın tanınmamasına üzüldüm. 
Just Married Just Married Reviewed by Bu saatte nerden geldiyse on Cumartesi, Ekim 07, 2017 Rating: 5

9 yorum:

Dingin Firari dedi ki...

Böyle sikkodur işte bu güzel ülkemiz... aydınıyla, köylüsü ile, işçisiyle, zenginiyle hem de...ne yazık ki...

Bu saatte nerden geldiyse dedi ki...

Yani ters bir mantıkla heteroseksüel kişilere denilse ve hadi sev kendi cinsinden olanı denilse bunu başarabilecekler mi merak ediyorum. bunu başarabileceklerse hemen heteroseksüel olacağım ve gıkımı dahi çıkartmayacağım. neden tercih etmediğim-etmeyeceğim bişeyle ilgili bu kadar önyargılı olunuyor, dışlanıyor anlayamıyorum. Ha anlamayı beklemiyorum orası da ayrı. Dediğin gibi böyle de sikkodur bu güzel ülke...

Dingin Firari dedi ki...

Çünkü cehalet...her türlüsünden bol bol var bu memlekette...ama iyiye giden bişey de var...yeni nesil eskiye oranla daha saygılı kendi gibi olmayana...az da olsa bi iyiye evriliş var..

Bu saatte nerden geldiyse dedi ki...

yeni nesil en azından amerikan dizileri sayesinde bunun olağan olduğunu benimsedi tabi bu benim düşüncem. bu da bi artı ne yapalım.

Unknown dedi ki...

Üniversite çeyiz bi gün derste çok hastayım
Ve titriyorum sınıfın en güzel kızı geldi ve pofpoflu boğazı kürklü ceketini verdi giydim.
Sonra derste prof yanıma geldi. Sebastian çok yakışmış(!) dedi. Boyle olup insanların ve benim gözümde bitme. Dileriz seni dedi. Düşünün bunu gelecek nesilleri yetiştiren toplumun en elit mekanı olan üniversite de bi hoca söyledi derste.

Unknown dedi ki...

Aklım almakta zorlanıyor bu dünya çok kötü bana göre degil

Bu saatte nerden geldiyse dedi ki...

ahh dionysuscuğum en sevdiğin en modern sandığın insanların içlerinde nasıl bir homofobi olabiliyor bir bilsen.ve dediğin gibi bunu okumuş gelişmiş olduğunu düşündüğün insanlar yapınca daha çok üzülüyorsun :(

mrmartelo dedi ki...

gitar ve ney eşliğinde yazıyı okudum ,zaman kötüler için ...

Bu saatte nerden geldiyse dedi ki...

kötüler hep vardı da bu kadar mı çok değildi acaba eskiden? deli sorular

Blogger tarafından desteklenmektedir.